sobota, 18 sierpnia 2012

Polędwiczka wieprzowa nadziewana blanszowanym szpinakiem i suszonymi pomidorami, w cieście drożdżowym, podawana na liściach sałaty dębowej.





Naszła mnie ochota na kawałek mięsa.  Ale nie to, żeby tak kawał schabu w panierce. Postanowiłam zrobić polędwiczkę wieprzową  w cieście. Ale zamarzyła mi się jeszcze polędwiczka nadziewana… na przykład kurkami,  a może szpinakiem, a może pomidorami, a może rukolą?

Do dzieła zatem.
Nalałam sobie  kieliszek białego wina i zaczęłam krzątać się po kuchni.


Potrzebujecie:
polędwiczkę wieprzową (dla 2 osób jedna  w zupełności wystarczy) – jedną sporą ugościcie dodatkowo jeszcze dwie osoby
garść liści szpinaku
2 ząbki czosnku
suszone pomidory w oleju
opakowanie gotowego ciasta drożdżowego ( dzisiaj wersja dla leniwców)
sałata ( u mnie dębowa – ale rukola  będzie się również pięknie z polędwiczką komponować)

Na zdjęciu są również kurki - bo i wersja z kurkami się pojawi - trochę odmieniona - jutro.


Mięso rozcinacie wzdłuż i delikatnie rozbijacie.  Ja mięso  nakrywam folią i dopiero potem rozbijam. Oprószacie solą i świeżo mielonym albo młotkowanym pieprzem.


Odstawiacie mięso na  chwilę i zajmujecie się szpinakiem. 


Liście myjecie i osuszacie.  Na patelni rozgrzewacie odrobinę oliwy z oliwek. Dodajecie czosnek i szpinak.  
  

Dusicie około 3 minut.


Na rozbitym kawałku polędwiczki układacie pomidory a na nich blanszowany szpinak. 


Zawijacie i brzeg  spinacie wykałaczką. 


Na rozgrzanej oliwie smażycie  roladkę dokładnie ze wszystkich stron.   


Mięso pięknie się zamknie i sok nie będzie wyciekał. Ja smażyłam mięso w sumie około 15 minut. Obsmażone mięso dobrze jest osuszyć na papierowym ręczniku. Wyciągnijcie wykałaczki. 

tutaj dla "zmylenia przeciwnika" roladka z kurkami - ale nie miałam zdjęcia z zawijania w ciasto roladki ze szpinakiem.

Kawałek ciasta drożdżowego nakłujcie widelcem i ułóżcie na nim mięso. Zawińcie, tak by łączenie ciasta było na spodzie. Nakłujcie i wstawcie do pieca rozgrzanego do 180 C na około 30 - 40 minut. Możecie posmarować wierzch ciasta rozmąconym jajkiem.  Ja piekłam na blaszce wyłożonej pergaminem.
Jeśli w trakcie pieczenia będziecie mieli wrażenie , że wierzch ciasta jest za bardzo przyrumieniony, przykryjcie ciasto folią aluminiową. W takiej wersji możecie piec dalej.


Proponuję podać polędwiczkę na liściach sałaty z dodatkiem pomidorów. Do tego kieliszek wytrawnego białego wina.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz